Kategoriler

29 Kasım 2016 Salı

Hashi Nasıl Tutulur? + Alaskan, Philadelphia, Kyoto California Roll + Kare Lomen

Minna saaaaaaaan! Nee ne, dare to omou? Souda yo! KACCHAN to DEKU ga kita!

 Bu hafta Deku Sensee ve ben Japon Topluluğumuzla, Çayyolu'ndaki Quick China'ya gittik! Ee, deneyimlerimizi siz okuyucularımızla paylaşmama gibi bir ihtimalimiz var mı? Zettai nai!
Yemeklere geçmeden önce gelin hashinin yani yemek çubuklarının nasıl tutulduğuna bir göz atalım.

 (Deku >> Uslu bir çocuk olursanız siz de şirin babayı görebilirsiniz...akjsh)


Şimdi gelelim bendeniz Kacchan'ın siparişine. Ben tabii ki sushikolik bir insan olarak sushi 
sipariş ettim flskej.. Bu gidişimizde Japon Topluluğumuzun bir üyesi olan arkadaşımız Editör Hanım'ın (Soyadı Editör, adı Hanım. (lol..) Şaka şaka, adını sansürlüyorum haraharaharahara) tavsiyesi olan Spesiyal Roll menüsünün 272 numarası, Alaskan Roll sipariş ettim. Minnasan, kız boşuna tavsiye etmemiş!! ( ಠ◡ಠ ) Şimdiye kadar yediğim en güzel sushiydi desem, çok da abartmış olmam doğrusu! İçinde tempura yengeç, salatalık ve yengeç salatası, dışında ise avakado ve mayo sos olan bu sushi adeta ağzınızda eriyor. Hiç şaka yapmıyorum minnasan joudan janai yo! Majide, ağzınızda eriyor! Normalde sushinin tadını beğenmeyen bir insan bile eminim ki bunu yedikten sonra fikrini değiştirecektir. ŞİDDETLE TAVSİYE EDİYORUM. Haraharaharaharaaa.. Biraz da resimlerle canınızı çektireyim o zaman..
O zaman bir de senin yediklerini görelim mi, Deku Sensee?

Haiiii, ore mo kita Kacchan Sensei ! Ben Bento menü 6 'yı sipariş etmiştim. İçinde bakınız :

4 adet Philadelphia Roll >> 

(dışı somon, içi avokado-salatalık(klasik sushi malzemeleri) + yengeç ve krem peynir(ki bu krem peynir sushiyi o kadar güzel hale getiriyor ki...)

KENDİME NOT: Bir sushide somon varsa o sushi güzeldir. Somon ve soya sosu birleşince ortaya öyle muazzam bir tat çıkıyor ki...
BU DA OKURLARA NOT: Fazla balık olmasın diyorsanız almayın.

8 adet Kyoto California Roll >> 

(dışı uçan balık yumurtası, yengeç, karides, avokado ve salatalık)

Gençler bu sushi benim damak tadıma hitap etmiyor.Yerim ama bundan daha istekli bir şekilde yemek isteyeceğim sushiler var. Ayrıca uçan balık yumurtalarının ağızda  patlamasından başka bir fonksiyonu yok.Ama gene de susamı tercih ederim.

Moğol usulü tavuk >> 
(Bu tavuklar öyle güzel şeyler ki...Acılar ve yerken gerçekten de tavuk yediğinizi hissediyorsunuz. Bazı yerlerdeki gibi saman hissini vermiyor yani. Ayrıca yerken kesinlikle soya sosuna bandırmamazlık etmeyin. Yapmayın yani bunu kendinize.Yazık olur.)

Ve profiterol vardı. (Onları her yerde bulabiliyoruz diye çekmedim. lol.) 

Ve ayrıca paylaşacağımız yemek ise >>
Karidesli Kare Lomen !!

Evet, öncelikle Lomen ne diyeceksiniz, bir ramen çeşidi. Üstüne hindistan cevizi sütlü körü sosu ekleniyor ve alın size Kare Lomen ! Tadı ilk başta çok güzel geliyor, baharatı iyi. Normal ramenler gibi tatsız değil. Karidesler zaten et olarak çok leziz.Fakat gel gelelim yedikçe içindeki o yoğun baharat bir müddet sonra dilinizi uyuşturuyor. Kısacası baharat seviyorsanız alın fakat hiç bulaşmasanız da bir şey kaybetmiş olmazsınız. (lol)

  Son olarak kendimize nasıl bir öneride bulunuyoruz? Açsanız bu yazıyı ne okuyun ne de yazın. Zira benim gibi geçmişte kalan anılarınızı hatırlar, ah vah çeker, ağzınızın suyu akar, sonunda hiçbir şey elde edemeden yazıyı sonlandırırsınız.

 Cya!







  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder