Kategoriler

15 Kasım 2016 Salı

''TAKUAN'' (沢庵) ~Uzak Doğu Mutfağı Mini Corner~

Yooo omaera, ore Kachhan!

Uzak doğu mutfağından çıkan her türlü şeyi tatmak, deneyimlemek isteyen ve benim gibi Ankara'
da yaşayan tüm nakamalarıma bir adet tavsiyem olacak! Arada sırada yolunuz düştükçe, ODTÜ durağının yakınında bulunan Cepa Alışveriş Merkezi'nin alt katında bulunan Carrefour'a uğrayın. Ve en dip, solda bulunan balıkların olduğu reyonu kontrol edin. Her zaman aynı şeyleri bulamasanız da, mutlaka Japon ya da Kore mutfağında kullanılan malzemelerden bulma şansınız yüksek! Hiçbir şey olmasa bile, mutlaka wasabi ve ya hazır sushi bentoları bulunuyor, onları alıp deneyebilirsiniz!
Gelelim benim bugün gidişimde bulduğum şeye: Takuan (沢庵)



Resme bakıp, ''Fumu fumuu, turpa benziyor bu.'' diye mi düşündünüz? O zaman doğru bildiniz, ore no nakamatachiyo!! Bu gördüğünüz şey, Tatlı Japon Turpu Turşusu. Evet, doğru duydunuz ''tatlı'' dedim! Kulağa nasıl geliyor bilmiyorum ama, emin olun düşündüğünüzden bin kat daha lezzetli bir şey!
Ben bunun ilk defa Koreliler tarafından yapılanını yemiştim. Onlar bu turşuya ''Danmuji'' (단무지) adını vermişler ve Jajangmyeon (짜짱면) adlı nefis soğuk ramenlerinin yanından asla eksik etmiyorlar.

Kore versiyonunu yediğimde de çok sevmiştim, Takuan yemeklerin yanında gerçekten harika!


Carrefour'da bulduğum Takuan bu şekilde, tek tek satılıyordu. Fiyatı 13,90. 14 Lira diyelim :3


Kabından çıkardığımız takuanı bu şekilde yuvarlaklar halinde doğruyoruz. Shinpai nai, sert bir şey falan değil kolayca kesebilirsiniz. Ve ta daaaa, istediğiniz yemeğin yanında afiyetle yiyin!

Ben bu şekilde ramenin yanında yedim. Ho~ntouni umakattaze!!! Mata tabetai naaa ಥ⌣ಥ  Japonlar ise yemeğin ardına yemeyi seviyorlarmış, sindirime yardımcı oluyormuş. Lezzetli olduğu gibi yararlı da!
Evet, minna san bu mini cornerdan bu kadar. Siz de gittiğinizde bulduğunuz cevherleri benimle paylaşmayı unutmayın dereshishishishiiii :)
O zaman bir sonraki yazıda görüşmek üzere, yarou domo! hara hara hara.. Kacchan out-o!

JAA NE!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder